אחד הדברים הראשונים שאנחנו בודקים כאשר אנחנו מתחילים לעבוד עם לקוח חדש הוא כמות האנשים המגיעים לדף ה-404 באתר האינטרנט שלו. על  ידי הפחתת התנועה לדף השגיאה ניתן להגדיל את יחס ההמרה באתר.

לאחרונה אף הופתענו לגלות שאחד מלקוחותינו אפילו לא יצר כותרת יחודית לדף השגיאה שלו, מה שמקשה מאוד את המעקב אחרי מספר הביקורים בדף זה.

כדי לגלות אם קיימת בעייה, ראשית עליך לאתר את תגית הכותרת של דף השגיאה 404. ניתן לעשות זאת בקלות על ידי הקלדה במנוע החיפוש את הכתובת של דף האתר שלך שהינך יודע שלמעשה אינה קיימת.

הנה דוגמה: www.yoursite.com/nonsense90876

בדף תוצאות החיפוש הסתכל מה מראה תגית הכותרת, או לחלופין בדוק את מקור הדף וחפש את התגית <title>.

-בהנחה שזוהי תגית כותרת יחודית (ואם היא לא יחודית שנה אותה כעת) היכנס לגוגל אנליטיקס ובתפריט הצדדי בחר התנהגות>תוכן אתר>כל הדפים.

-מתחת מופיע צילום מסך המראה היכן למצוא את הקישור ל”כל הדפים”. לחץ על “כותרת דף” כמאפיין ראשי כפי שמודגש בתמונה מתחת.

-בשדה החיפוש המופיע בגוגל אנליטיקס הקלד את תגית הכותרת של עמוד 404 שלך.

התוצאה היא מספר הביקורים בעמוד השגיאה באתר שלך. אם מספר הביקורים נמוך במיוחד אתה יכול להירגע.

לעומת זאת אם הגולשים באתר שלך נתקלים בדף שגיאה לעיתים קרובות, עליך לאתר קישורים שבורים באתר וגם מאתרים אחרים. זהו כבר נושא לפוסט אחר.