האם מדד עלות/המרה של גוגל אדוורדס יכול לפגוע בעסק שלך?

התבקשתי לאחרונה לסקור קמפיין פרסום קיים. המנהלת איתה הייתי בקשר התרכזה במדד עלות/המרה (COST/CONVERSION) של גוגל בפילוח לפי ארצות.

הדבר הראשון שאמרתי לה היה לא לקבל החלטות על בסיס הנתונים הללו. הסיבה לכך היא מאחר ומדד זה לא נותן מידע אודות איכות ההמרות. יתכן שתהיה מדינה עם עלות/המרות מצוין אך ללא מכירות. מה זה שווה?

מדד עלות/המרה יכול לגרום לך לקבל החלטות עסקיות לא נכונות.

החיבור של גוגל אדוורדס או גוגל אנליטיקס למידע המסחרי שלך או למערכת ניהול יחסי לקוחות (CRM) מאתגר וגוזל זמן רב, אך אין זה תירוץ בכדי לא לבצע ניתוח בסיסי. קרוב לוודאי שתוכל למצוא מידע אודות מכירות/מדינה במחלקת המכירות שלך. עדיף אפילו לקבל מידע אודות ההכנסות/מדינה. קח את הנתונים הללו ותעשה בדיקה צולבת עם נתוני עלות/המרה שלך.

עם מידע זה אתה מקבל מדד חשוב ביותר: עלות לעומת הכנסה או הכנסה על השקעה (ROI). עכשיו תהיה מסוגל לקבל החלטות עסקיות נבונות כגון:

  • לאילו מדינות עלות/המרה גבוהה ומעט מכירות ולכן זקוקות לאופטימיזציה. אם אין מקום לאופטימיזציה נוספת, יתכן שעליך לשקול להפסיק את קמפיין המודעות או להפחית עלות המודעות באופן משמעותי

  • במדינה בה קיימות מכירות רבות וגם ה- ROI גבוה רצוי לנסות הגדלת תקציב המודעות או הוספת מילות מפתח נוספות

בפעם הבאה שתסתכל על מדד עלות/המרה שלך זכור לבדוק עלות לעומת הכנסה לפני שתקבל החלטות העלולות להיות שגויות

Popular Posts
Recent Posts
Categories
ארכיונים