שיווק מכשור רפואי באופן דיגיטלי

ניסיון רב שנים של שיווק מכשור רפואי אפשרו לנו ללמוד מהן האסטרטגיות הטובות ביותר. ישנם מספר דברים שיש לשקול בטרם בונים אסטרטגיה.

אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA)

במידה ונדרש אישור FDA ואכן הוא מתקבל, ל- FDA קיימים קווים מנחים רבים הנוגעים לתוכן היכול להיכתב באתר. לעתים מומלץ להחזיק גם באתר מקומי וגם באתר של ארה”ב, זאת בכדי לאפשר הסבר טוב יותר באתר המקומי.

מיהו לקוח היעד?

לקוחות היעד יכולים להיות מטופלים, מומחים רפואיים או אנשי רכש. בחלק מהמקרים, מומלץ להתמקד במטופלים במטרה שיוכלו להעלות אפשרויות יחד עם הרופא שלהם. במידה ובתי חולים או קליניקות ירכשו מכשור, אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית צריכה להתמקד בכל מקבלי ההחלטות בנושא כגון, רופאים, אחיות, סייעות, עוזרי רופאים וכן מנהלי בתי חולים. בחלק מהמקרים, לקוחות היעד יפיצו זאת במידה וזו אסטרטגיית ההפצה שנבחרה. 

שיקולים בינלאומיים

למדינות רבות קיימות דרישות שונות הנוגעות לפרסום מכשירים רפואיים. לדוגמא, לארה”ב קיימת דרישת הFDA-. ליפן גם כן קיימות תקנות קפדניות. בהסתמך על סוג המכשור, משרדי הרגולציות עשויים להשפיע על אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית. בנוסף, מדינות שונות עשויות לדרוש שיווק ללקוחות יעד שונים.

ערוצי שיווק דיגיטלי עבור מכשירים רפואיים

אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש (SEO)

אופטימיזציה של אתר האינטרנט במטרה להתמקד במילות מפתח מסוימות וכן בניית קישורים, כמעט תמיד מהווים ערוץ ישיר ל”לידים” ולמכירות.

לינקדאין- LinkedIn

לינקדאין הוכיח את עצמו לעתים כדרך מצוינת להעשרה של מומחי בריאות ומנהלי בתי חולים. האלגוריתם של לינקדאין מאפשר להתמקד לפי עבודה, מעסיק, מדינות, ועוד.

מודעות PPC

  • למודעות Google יש את ההישג הגדול ביותר.
  • Bing יכול להעניק תשואה עבור ההשקעה גבוהה מזו של Google אך הוא פחות פופולרי מחוץ לארה”ב.
  • לחלק מהמדינות קיימים מנועי חיפוש דומיננטיים שונים:
  1. Yahoo משמש למסחר מפוצל עם מודעות גוגל ביפן
  2. Baidu דומיננטי בסין
  3.  Yandex הוא הטוב ביותר ברוסיה
  4.  Navar בקוריאה
  5. Seznam בצ’כיה

מדיה חברתית

פלטפורמות המדיה המרובות הן האפשרות הטובה ביותר עבור לקוחות היעד אולם במקרים רבים, הן יכולות לשמש בנוסף גם אנשי מקצוע.

“שיחות קרות” מבוססות מבקרי אינטרנט

במקרים רבים, ניתן לראות מי ביקרו באתר- כמה פעמים ביקרו בו, באלו דפים צפו ועוד. מידע זה יכול להיות שימושי בכדי ליצור קשר עם אותם לקוחות פוטנציאליים.

יש לנו מעל 20 שנות ניסיון בשיווק של מגוון מכשירים רפואיים ברחבי העולם.