אופטימיזציית המרות- גידול במכירות ובלידים

סיפורי הצלחה 

תאגיד תיירותי במזרח 

לאחד מלקוחותינו העוסק בתחום התיירות היה אתר רב לשוני בו השפה החשובה ביותר הייתה יפנית. כאשר העברנו אלינו את השיווק הדיגיטלי מידי החברה היפנית הנחנו כי השפה בה השתמשו באתר תהיה טובה. אך טעינו.

היפנים הם בעלי תרבות רשמית ואינם מתרשמים מאתרי אינטרנט שלא נכתבו כיאות. לאחר תיקון השפה, בדקנו את האתר במכשיר סלולרי מסוג אייפון. היפנים משתמשים באייפון כמעט באופן בלעדי לעומת טלפונים ניידים אחרים. ללקוח שלנו יש תנועה רבה יותר מטלפונים ניידים מאשר ממחשבים נייחים, כך שמדובר בפלח חשוב.

לרוע המזל, היה צריך לגלול במשך שעה (אני קצת מגזים) בכדי למצוא את כפתור ההזמנה, אך גם את זה תיקנו. 

התוצאה של שני תיקונים אלה?  קפיצה במספר המכירות!

שירותים רפואיים בארה״ב

מאחר ומדובר בשירותים רפואיים הדורשים רגולציה רבה, טופס ההזמנה באתר היה מסורבל ולא יעיל. הצענו לחלק את תהליך ההזמנה לכמה מסכים ולבקש את שם הלקוח והדואר האלקטרוני שלו בשלב מוקדם. 

במידה והלקוח לא סיים את תהליך ההזמנה, אסטרטגיה זו מאפשרת למוכר ליצור קשר עם הלקוח ולבדוק עמו את הסיבה לאי סיום תהליך ההזמנה.

התוצאה של אסטרטגיה זו? עליה במספר המכירות!

 

אופטימיזציית המרות היא דבר מורכב. להלן מספר דוגמאות לדברים מהם יש להיזהר :

אופציות תשלום

אתם עשויים לחשוב שאתר אינטרנט בו קיימת האופציה לקבלת תשלום בכרטיס אשראי בינלאומי הוא כל מה שצריך, אך זה לא נכון. במדינות שונות קיימות גם אופציות תשלום שונות.

לאחד מהלקוחות שלנו היו המרות (מכירות ולידים) מצוינות, אך מעט מאוד מכירות בברזיל. המלצנו לו להרחיב את אופציות התשלום שלו כך שיכללו שיטות פופולריות בברזיל – ברזילאים רבים משתמשים בכרטיסי אשראי מקומיים. המלצה זו חלה גם על סין ומדינות רבות אחרות.

מכשירים סלולריים

חשיבותו של המכשיר הסלולרי משתנה בהתאם למדינה ובהתאם לתעשייה. יפן היא דוגמה למדינה בה משתמשים במכשיר סלולרי לעתים תכופות יותר מאשר מדינות אחרות. ובנוסף יש העדפה ממשמעותית למכשיר מסוג אייפון.

עיצוב

לחברות רב לשוניות ורב לאומיות קיים בדרך כלל עיצוב דומה לכל האתרים המקומיים. הדבר הגיוני למטרות מיתוג אך צריך להיזהר, מאחר וקיימות מדינות בהם העדפות הצבע והעיצוב שונות. למשל, הסינים אוהבים צבע אדום – אך לא יותר מדי.

הדבר הכדאי ביותר יהיה לבחור עיצוב שיתאים בכל המדינות אליהן אתם מכוונים. אם הדבר אינו אפשרי, כדאי לשקול את שינוי הצבע/עיצוב באתרים המקומיים בהם יש צורך בכך.