אזהרה: ניתוח מגדר דרך גוגל אנליטיקס (Google Analytics)
התנהגות של גברים מול נשים בקניות מקוונות
מחקרים מדגימים שלמגדר יש השפעה משמעותית על התנהגות צרכנים בשופינג מקוון. כתוצאה מכך, ניתוח התנהגות נשים וגברים באתרים יכולה להיות גישה אסטרטגית לאופטימיזציה של מכירות. אך כשמשתמשים בגוגל אנליטיקס למטרה זו, יש כמה דברים חשובים לשים לב אליהם.
לגוגל אנליטיקס יש את הפונקציה של השוואת נתונים בין נשים וגברים, כפי שניתן לראות בטבלה. לדוגמה, רואים 4,700 מבקרות נשים מול 15,000 מבקרים גברים. יחד עם זאת, קריטי להבין שהמספרים האלו לא מייצגים את כל מערך הנתונים.
מגדר לא מוגדר
מבט מקרוב על מספר המבקרים – סך הכל 111,000 כפי שניתן לראות בטבלה השניה – מראה שהרוב הגדול, 91,000 בערך, לא מסווגים לפי מגדר. כלומר, ניתן לחשוב שיש יותר מבקרים גברים, אך הרוב נשאר לא מוגדר, כך שכל השוואה בין גברים לנשים היא בעלת פחות משמעות.
אולי נרצה להקיש שהיחס של 91,000 המבקרים הוא 3:1 בין גברים לנשים. אך בלי סיווג מגדרי של המבקרים האלו, צריך לבצע ניחוש מושכל האם כדאי להתבסס על הנתונים האלו או לא.
בשורה התחתונה
כשמשתמשים בסטטיסטיקה של גוגל על נשים לעומת גברים, תמיד צריך לבדוק את מספר המבקרים הכולל כדי למדוד את דיוק הנתונים המסופקים. עם גישה זהירה כזו אפשר להבטיח ניתוח יותר מדויק ומשמעותי של התנהגות המשתמשים באתר.