רכישת שם המותג שלך בגוגל אדוורדס על ידי המתחרה שלך נחשבת לאסטרטגיה טובה מאד. בעוד אתה משקיע זמן וכסף במותג שלך, המתחרה זוכה ביתרונות כאשר המודעה שלו מופיעה בכל פעם שמחפשים את המותג שלך.
האם עליך להפסיק אותם? לא בהכרח:
אם מדובר במתחרים גדולים יותר, הדבר החכם עבורך יהיה לפרסם מודעות שלך כאשר מחפשים את השם שלהם ולתת להם להמשיך לפרסם על המותג שלך.
מכיוון שמתחרים אלו מוכרים יותר, תקבל חשיפה גבוהה יותר.
אם המתחרים אינם מפרסמים על השם שלך, האם עליך לפרסם על שמות המותגים שלהם? תלוי!
עליך לקחת בחשבון את הנושאים המשפטים. קח לדוגמה תביעה בישראל נגד גוגל בה זכה ד”ר דב קליין בגלל שהמתחרים שלו בתחום ניתוחים פלסטיים רכשו מודעות בגוגל אדוורדס על השם שלו.
מקרה זה הוא מעניין מאחר והתרחש מחוץ לארה”ב. המשמעות היא שאתה עלול להיות חשוף לחוקים שונים התקפים בארצות שונות. בארה”ב בתי המשפט נוקטים בגישה שונה. קרא מאמר מפורט זה בכדי להבין כיצד בתי המשפט בארה”ב רואים נושא זה.
תביעת מותג נגד גוגל אדוורדס בארה”ב תהיה שונה מתביעה דומה בישראל.
ולפעמים ההפך הוא הנכון. אם אתה רוצה שהמתחרים שלך יפסיקו להשתמש בשם המותג שלך, יתכן שכדאי לך להתחיל הליכים משפטיים במדינה אחרת.