כולנו יודעים שאם נהפוך את קניית המוצרים לקלה באתר שלנו תהיה עליה במכירות ובלידים. אבל אסטרטגיה פחות מוכרת היא להקל על אנשים להתנתק. הנה דוגמה מהפודקסט של קייטי מילקמן Choiceology (תורת הבחירה, בתרגום חופשי).
Learn more how to reduce friction and increase sales and leads
עיתון אינטרנטי יזם אפשרות קלה מאד וזולה מאד להרשמה: ליש"ט אחד לחודש הראשון. אך כדי למנוע את העמלה של 27 ליש"ט, צריך היה להתקשר לאנגליה מארצות הברית בשעות העבודה שלהם. בשיחה שעולה כסף.
הכלכלן ריצ'רד ת'יילר הבין שזה יהיה יותר מדי עבודה עבורו והוא ייתקע עם מנוי לכל החיים אפילו אם ירצה להפסיק אותו. כמו בשיר הוטל קליפורניה:
Hotel California lyrics illustrate how to decrease signups by not letting anyone leave.
…יש מראות בתקרה
ושמפניה וורודה בקרח
והיא אמרה "כולנו פשוט
אסירים כאן מתוך החלטה"
ובחדרי האדון הם התקבצו לסעודה
הם דוקרים אותה עם סכינים מפלדה
אך לא ניתן להרוג את החיה
הדבר האחרון שאני זוכר
רצתי לעבר הדלת
נאלצתי למצוא את הדרך חזרה
אל המקום בו הייתי לפני
"תירגע," אמר שומר הלילה
"נולדנו לקבל
אתה יכול לעשות צ'קאאוט
אבל לעולם לא תוכל לעזוב"
אז הוא החליט לוותר על תקופת הניסיון למנוי.
להרבה אתרים ואפליקציות יש תקופת ניסיון של 30 יום ואז אחרי ש-30 יום עוברים צריך לבטל את ההרשמה או שהכרטיס שלך יחוייב. זה יכול להישמע כמו מחולל רווחים קל להפליא. לפתות משתמשים להירשם לתקופה ראשונית בחינם או בהנחה גדולה ואז הם כבר מכורים.
לפי מחקר שנעשה בבית הספר לעסקים באוניברסיטת סטנפורד, באופן כללי, למרות שחידוש אוטומטי מניב רווח גבוה יותר בטווח הקצר, חידוש אוטומטי וניתוק אוטומטי הם שווי רווח לאחר שנה אחת, אבל עם פחות נרשמים בחידוש אוטומטי.
הלקח כאן הוא שזה חשוב לאפשר לאנשים לבטל בקלות תקופות ניסיון בחינם או מנויים בהנחה. להציע התנתקות קלה זה קריטי. ולוודא שנרשמים יודעים שיהיה קל לבחור לבטל ברגע שהם כבר לא מעוניינים.