הדרך הכי טובה להסביר זאת היא באמצעות דוגמא. נשתמש בדוגמא בה אתם משלמים על מילת מפתח בקמפיין תשלום-לפי-לחיצה (PPC) כמו למשל גוגל אדס. יחס נטישה גבוה משמעו שרוב המבקרים שאתם משלמים עליהם הם בעצם בזבוז כסף, כי הם מקליקים ויוצאים.

הדוגמא שלנו תראה לכם שזה פשוט לא נכון.
נאמר שיש לכם יחס נטישה מאד גבוה: 95%.

ובכל חודש אתם משלמים 1$ לקליק ומקבלים 400 מבקרים.

זה עולה לכם 400$ בחודש, או 5000$ בשנה.

אז אתם מקבלים 20 אנשים (=5% הנותרים מתוך ה400 שלא נטשו) שמבקרים באתר בחודש,כלומר 240 בשנה.
מתוך 20 המבקרים האלו, יש יחס המרה של 
5%.

כלומר בכל חודש רק אדם אחד ממלא את טופס יצירת הקשר ושולח שאילתא.
כך, יש לכם 12 שאילתות בשנה.
מתוך 12 השאילתות האלו, 25% הופכות למכירה. כלומר 3 מכירות.
מכירה שווה הכנסה של 5000$, לא כולל מחיר הפרסומת.

אולי תרצו להעלות את הרווחיות על ידי חישוב הערך הכולל של לקוח – לא רק המכירה הראשונה.
בכל מקרה, מכיוון שהיו לכם 3 מכירות, הרווחתם 15,000$. 

הכנסה של 15,000$ עולה 5000$ לשנה עבור פרסומות. עדיין יצאתם עם רווח של 10,000$ לאחר ששילמתם על הפרסומות.

אז עדיין כדאי לכם לשמור על מילת המפתח הזו למרות שיש לה יחס נטישה גבוה.

השתמשו במספרים שלכם בחישוב כדי לבדוק את מילות המפתח שלכם.

בדקו את מילות המפתח שלכם עם יחס נטישה גבוה כדי לוודא שאתם מגדילים הכנסות.

זה לא אומר שלא כדאי לכם לנסות לשפר את התוצאות של מילות מפתח בעלות יחס נטישה גבוה שמניבות הכנסות. הוספת מילות מפתח שליליות יכולה להפחית את מספר הקליקים הלא-רלוונטיים שאתם משלמים עליהם.

אסטרטגיה נוספת להפחתת תעבורה פחות איכותית היא פרסומות שמסננות החוצה מחפשים לא רלוונטיים. זה עלול גם להפחית את שיעור הלחיצה שלכם (CTR), וכך להעלות את המחירים שתצטרכו לשלם כדי לעודד תעבורה. לכן, עליכם לבחון את האסטרטגיות השונות שניתן ליישם כדי לשפר את תוצאות הקמפיין שלכם. 

פופולריים פוסטים
אפריל 20, 2020
מנועי חיפוש מובילים עם ממשק בעברית
אפריל 15, 2024
בדיחות פסח ושיווק דיגיטלי?
מאי 2, 2023
האם צ'ט ג'יפיטי יותר טוב מגוגל בארד?
נובמבר 26, 2022
מודעות לשיחות בגוגל אדס
נובמבר 14, 2022
טיפ מרקיטנג הכי טוב שיש לעסק לעסק
ספטמבר 2, 2012
שיווק וויראלי על גבי חמורים
מרץ 10, 2019
ניתוח החזר השקעה (ROI) על תשלום לפי לחיצה (PPC) בגוגל אדס​
אפריל 4, 2012
שמות מותגים בגוגל אדוורדס: ישראל לעומת ארה"ב
ספטמבר 1, 2021
תקלה במודעות גוגל כאשר מוסיפים 50 מדינות כמקשה אחת
מרץ 29, 2023
התאמה רחבה למילות מפתח שליליות – טיפים לגוגל אדס שאולי אתם לא מכירים
אחרונים פוסטים
יולי 8, 2025
ייבוא קמפיינים של מודעות גוגל לבינג – בעיית המיקוד הגיאוגרפי
יוני 28, 2024
האם מנועי החיפוש גוגל ובינג מסתירים את דו"ח האו"ם שמראה שאין רעב בעזה?
יוני 9, 2024
האם תהיתם אי-פעם איך גוגל תרגום עובד?
אפריל 15, 2024
בדיחות פסח ושיווק דיגיטלי?
פברואר 11, 2024
אזהרה: ניתוח מגדר דרך גוגל אנליטיקס (Google Analytics)
פברואר 11, 2024
מילות מפתח שליליות: מילת מפתח בודדת מול ביטוי בגוגל אדס ובינג אדס
פברואר 11, 2024
שליטה במדיניות של גוגל אדס: מקרה מבחן
פברואר 6, 2024
אסטרטגיה ניסויית בגוגל אדס
פברואר 6, 2024
חיסכון בזמן כשמטרגטים מדינות בגוגל אדס (Google Ads)
פברואר 5, 2024
שבע טעויות בניתוח תנועת גולשים
קטגוריות