הדרך הכי טובה להסביר זאת היא באמצעות דוגמא. נשתמש בדוגמא בה אתם משלמים על מילת מפתח בקמפיין תשלום-לפי-לחיצה (PPC) כמו למשל גוגל אדס. יחס נטישה גבוה משמעו שרוב המבקרים שאתם משלמים עליהם הם בעצם בזבוז כסף, כי הם מקליקים ויוצאים.
הדוגמא שלנו תראה לכם שזה פשוט לא נכון.
נאמר שיש לכם יחס נטישה מאד גבוה: 95%.
ובכל חודש אתם משלמים 1$ לקליק ומקבלים 400 מבקרים.
זה עולה לכם 400$ בחודש, או 5000$ בשנה.
אז אתם מקבלים 20 אנשים (=5% הנותרים מתוך ה400 שלא נטשו) שמבקרים באתר בחודש,כלומר 240 בשנה.
מתוך 20 המבקרים האלו, יש יחס המרה של 
5%.
כלומר בכל חודש רק אדם אחד ממלא את טופס יצירת הקשר ושולח שאילתא.
כך, יש לכם 12 שאילתות בשנה.
מתוך 12 השאילתות האלו, 25% הופכות למכירה. כלומר 3 מכירות.
מכירה שווה הכנסה של 5000$, לא כולל מחיר הפרסומת.
אולי תרצו להעלות את הרווחיות על ידי חישוב הערך הכולל של לקוח – לא רק המכירה הראשונה.
בכל מקרה, מכיוון שהיו לכם 3 מכירות, הרווחתם 15,000$. 
הכנסה של 15,000$ עולה 5000$ לשנה עבור פרסומות. עדיין יצאתם עם רווח של 10,000$ לאחר ששילמתם על הפרסומות.
אז עדיין כדאי לכם לשמור על מילת המפתח הזו למרות שיש לה יחס נטישה גבוה.
השתמשו במספרים שלכם בחישוב כדי לבדוק את מילות המפתח שלכם.
בדקו את מילות המפתח שלכם עם יחס נטישה גבוה כדי לוודא שאתם מגדילים הכנסות.
זה לא אומר שלא כדאי לכם לנסות לשפר את התוצאות של מילות מפתח בעלות יחס נטישה גבוה שמניבות הכנסות. הוספת מילות מפתח שליליות יכולה להפחית את מספר הקליקים הלא-רלוונטיים שאתם משלמים עליהם.
אסטרטגיה נוספת להפחתת תעבורה פחות איכותית היא פרסומות שמסננות החוצה מחפשים לא רלוונטיים. זה עלול גם להפחית את שיעור הלחיצה שלכם (CTR), וכך להעלות את המחירים שתצטרכו לשלם כדי לעודד תעבורה. לכן, עליכם לבחון את האסטרטגיות השונות שניתן ליישם כדי לשפר את תוצאות הקמפיין שלכם.