תקלה במודעות גוגל כאשר מוסיפים 50 מדינות כמקשה אחת
The Georgia Gate
זה מה שקורה כשמוסיפים רשימה של 50 מדינות בארה"ב ל- Google Ads בכמות גדולה
האתגר: מיקוד לאזור מאוד מסוים ב-Google Ads
אתמול עבדנו על מסע פרסום שממוקד לרדיוס מאד מסוים סביב לקוח בוויסקונסין (Wisconsin), בקרבת הגבול עם אילינוי (Illinois). על אף שהגבלנו את הפרסומות לרדיוס מסוים, הפרסומות שלנו המשיכו לקבל חשיפות וקליקים גם מעבר לאזור שמיקדנו אליו.
כמובן שהסרנו את הסימון בריבוע, שהיה מאפשר לגוגל להראות פרסומות לאנשים שרק גילו עניין באזורים הממוקדים (בשונה מאנשים שאכן היו ממוקמים באזור הממוקד).
הפתרון: לשלול כל מקום אחר
הדרך היחידה לפתור את הסוגייה הייתה לשלול כל המקומות שלא היו חלק מהאזור שלנו בוויסקונסין / אילינוי.
התקדמנו על ידי הוספת כל מדינות העולם, למעט אלו שגוגל לא מאפשר לשלול, כגון קוריאה הצפונית, סודן, קובה או אירן.
במקום לשלול את ארצות הברית בכללותה, העלנו רשימה של כל המדינות (למעט וויסקונסין ואילינוי, מאחר שהייתה חפיפה של שתי המדינות ברדיוס המיקוד שלנו).
ה"באג" –ברירת המחדל של גוגל היא מדינה במובן Country, ולא מדינה במובן State.
פה שמנו לב ש-Georgia לא נשללה. בהתחלה חשבנו שהרשימה שלנו, של 48 המדינות, אינה שלמה, מאחר ו-Georgia הייתה חסרה. ואז הבנו שיתכן וגוגל התבלבלה והניחה שמדובר במדינה אירופאית Georgia, מדינה שכבר שללנו.
איך פתרנו את הסוגייה? הוספנו "Georgia, GA, United States of America" לרשימה, במקום רק Georgia.
תמיד יש לוודא שגוגל מזהה את המקומות שאתם מוסיפים, במיוחד כאשר מוסיפים אותם כמקשה אחת.