אחד הדברים הראשונים שאנו בודקים כאשר אנחנו מתחילים לעבוד עם לקוח חדש הוא כמות האנשים המגיעים לדפי “404” באתר האינטרנט שלו.

באמצעות הפחתת התנועה לדפי שגיאה אלו ניתן להגדיל את יחס ההמרה באתר.
לאחרונה אף הופתענו לגלות שאחד מלקוחותינו לא יצר אפילו תג כותרת ייחודי(Title tag) לדף השגיאה שלו. דבר זה הקשה מאוד את המעקב אחר מספר הביקורים בדף זה בגוגל אנליטיקס.

בכדי לגלות אם קיימת בעיה, ראשית עליך לאתר את תג הכותרת של דף השגיאה 404.
ניתן לעשות זאת בקלות על ידי הקלדה במנוע החיפוש של כתובת דף האתר שלך שהינך יודע שלמעשה אינה קיימת. הנה דוגמה: www.yoursite.com/nonsense90876

בדף תוצאות החיפוש, עליך להסתכל מה מראה תגית הכותרת, או לחלופין בדוק את מקור הדף וחפש את תג הכותרת <title>.
בהנחה שזהו תג כותרת ייחודי (ואם הוא לא ייחודי שנה אותו כעת) היכנס לגוגל אנליטיקס ובתפריט הצדדי בחר התנהגות>תוכן אתר>כל הדפים.

מתחת לגרף מופיעה טבלה המראה את הקישורים של כל הדפים שאינם נמצאים באתר (שגיאה 404). לחץ על “כותרת דף” כמאפיין ראשי.
בשדה החיפוש המופיע בגוגל אנליטיקס הקלד את תג הכותרת של עמוד ה-404 שלך.

התוצאה, היא מספר הביקורים בעמוד השגיאה באתר שלך. אם מספר הביקורים נמוך במיוחד אתה יכול להירגע.

לעומת זאת, אם הגולשים באתר שלך נתקלים בדפי שגיאה לעתים קרובות, עליך לאתר קישורים שבורים (Broken links) באתר שלך וגם באתרים אחרים. זהו כבר נושא לפוסט אחר.