כולנו יודעים שאם נהפוך את קניית המוצרים לקלה באתר שלנו תהיה עליה במכירות ובלידים. אבל אסטרטגיה פחות מוכרת היא להקל על אנשים להתנתק. הנה דוגמה מהפודקסט של קייטי מילקמן Choiceology (תורת הבחירה, בתרגום חופשי).

Choiceology with Katy Mitman
Learn more how to reduce friction and increase sales and leads

עיתון אינטרנטי יזם אפשרות קלה מאד וזולה מאד להרשמה: ליש"ט אחד לחודש הראשון. אך כדי למנוע את העמלה של 27 ליש"ט, צריך היה להתקשר לאנגליה מארצות הברית בשעות העבודה שלהם. בשיחה שעולה כסף.

הכלכלן ריצ'רד ת'יילר הבין שזה יהיה יותר מדי עבודה עבורו והוא ייתקע עם מנוי לכל החיים אפילו אם ירצה להפסיק אותו. כמו בשיר הוטל קליפורניה:

Eagles - Hotel California song
Hotel California lyrics illustrate how to decrease signups by not letting anyone leave.

…יש מראות בתקרה

ושמפניה וורודה בקרח

והיא אמרה "כולנו פשוט

אסירים כאן מתוך החלטה"

ובחדרי האדון הם התקבצו לסעודה

הם דוקרים אותה עם סכינים מפלדה

אך לא ניתן להרוג את החיה

 

הדבר האחרון שאני זוכר

רצתי לעבר הדלת

נאלצתי למצוא את הדרך חזרה

אל המקום בו הייתי לפני

"תירגע," אמר שומר הלילה

"נולדנו לקבל

אתה יכול לעשות צ'קאאוט

אבל לעולם לא תוכל לעזוב"

 

 

אז הוא החליט לוותר על תקופת הניסיון למנוי.

להרבה אתרים ואפליקציות יש תקופת ניסיון של 30 יום ואז אחרי ש-30 יום עוברים צריך לבטל את ההרשמה או שהכרטיס שלך יחוייב. זה יכול להישמע כמו מחולל רווחים קל להפליא. לפתות משתמשים להירשם לתקופה ראשונית בחינם או בהנחה גדולה ואז הם כבר מכורים.

לפי מחקר שנעשה בבית הספר לעסקים באוניברסיטת סטנפורד, באופן כללי, למרות שחידוש אוטומטי מניב רווח גבוה יותר בטווח הקצר, חידוש אוטומטי וניתוק אוטומטי הם שווי רווח לאחר שנה אחת, אבל עם פחות נרשמים בחידוש אוטומטי.

הלקח כאן הוא שזה חשוב לאפשר לאנשים לבטל בקלות תקופות ניסיון בחינם או מנויים בהנחה. להציע התנתקות קלה זה קריטי. ולוודא שנרשמים יודעים שיהיה קל לבחור לבטל ברגע שהם כבר לא מעוניינים.

 

פופולריים פוסטים
אפריל 20, 2020
מנועי חיפוש מובילים עם ממשק בעברית
אפריל 15, 2024
בדיחות פסח ושיווק דיגיטלי?
מאי 2, 2023
האם צ'ט ג'יפיטי יותר טוב מגוגל בארד?
נובמבר 26, 2022
מודעות לשיחות בגוגל אדס
נובמבר 14, 2022
טיפ מרקיטנג הכי טוב שיש לעסק לעסק
ספטמבר 2, 2012
שיווק וויראלי על גבי חמורים
מרץ 10, 2019
ניתוח החזר השקעה (ROI) על תשלום לפי לחיצה (PPC) בגוגל אדס​
אפריל 4, 2012
שמות מותגים בגוגל אדוורדס: ישראל לעומת ארה"ב
ספטמבר 1, 2021
תקלה במודעות גוגל כאשר מוסיפים 50 מדינות כמקשה אחת
מרץ 29, 2023
התאמה רחבה למילות מפתח שליליות – טיפים לגוגל אדס שאולי אתם לא מכירים
אחרונים פוסטים
יולי 8, 2025
ייבוא קמפיינים של מודעות גוגל לבינג – בעיית המיקוד הגיאוגרפי
יוני 28, 2024
האם מנועי החיפוש גוגל ובינג מסתירים את דו"ח האו"ם שמראה שאין רעב בעזה?
יוני 9, 2024
האם תהיתם אי-פעם איך גוגל תרגום עובד?
אפריל 15, 2024
בדיחות פסח ושיווק דיגיטלי?
פברואר 11, 2024
אזהרה: ניתוח מגדר דרך גוגל אנליטיקס (Google Analytics)
פברואר 11, 2024
מילות מפתח שליליות: מילת מפתח בודדת מול ביטוי בגוגל אדס ובינג אדס
פברואר 11, 2024
שליטה במדיניות של גוגל אדס: מקרה מבחן
פברואר 6, 2024
אסטרטגיה ניסויית בגוגל אדס
פברואר 6, 2024
חיסכון בזמן כשמטרגטים מדינות בגוגל אדס (Google Ads)
פברואר 5, 2024
שבע טעויות בניתוח תנועת גולשים
קטגוריות