לעיתים קרובות, סטטיסטיקה מניתוח תנועת גולשים יכולה להטעות. זה קל מאד לטעות בהתבסס על ניתוח סטטיסטיקת תנועת גולשים. הנה טעויות שגילינו עבור המדדים הבאים:

1. מספר לידים למילת מפתח

חשוב מאד למדוד המרות לפי מילת מפתח. זה מאפשר לדעת איפה למקד את המאמץ השיווקי. אבל לאתרים רבים
של 
B2B – ובמיוחד אלו עם מוצרים בעלות גבוהה – יש מספר מועט יחסית של המרות. בנוסף, ההמרה עשויה לקרות:

·        בביקור השני או יותר, ומילת המפתח המקורית שהובילה לאתר כבר אבדה (בשל מחיקת עוגיות, חיפוש המשך באמצעות שם המוצר, וכו').

·        על ידי קולגה של המחפש המקורי, שמגיעה ישירות לאתר כי הכתובת כעת ידועה.

מכיוון שהמספרים קטנים ואולי לא ניתן לקשר אותם לחיפוש המקורי, במקרים רבים זה לא תקף סטטיסטית לקבל החלטות בהתבסס על מספר הלידים למילת מפתח. במקרים כאלו, הכי טוב יהיה למצוא חלופה להמרות. חלופות אפשרויות הן משך השהות באתר או פעולות המראות מעורבות.

2.    אחוז הלידים

אחוז הלידים מכלל המבקרים סך הכל או כל פלח אחר הוא לא תמיד רלוונטי. במקרים רבים, הרווח ממכירת B2B מספיק גדול שלִיד טוב יכול להצדיק את מחיר הקמפיין, למרות שאחוז הלידים קטן. המספר המוחלט של לידים יותר חשוב במקרים כאלו. אם רואים שאחוז הלידים מתוך התנועה באתר יורד אבל המספר המוחלט עולה – אפשר לצאת ולחגוג את ההצלחה.

3. מספר מוחלט של לידים

מדידת המספר המוחלט של לידים יכול להטעות. כן, אני יודע שאני סותר עכשיו את הנקודה הקודמת. לרוע המזל, לפעמים תבחינו שמספר הלידים מצטמצם. לפני שנכנסים לפאניקה, חשוב למדוד את אחוז ההמרות, מכיוון שלעיתים קרובות גורמים עונתיים או תלויים בזמן משפיעים על סך התנועה. אם רק נמדוד את המספרים המוחלטים ונראה נפילה של 50% בלידים נתחיל להילחץ. אבל אם נראה שאחוז הלידים הוא עקבי במהלך החודשים האחרונים, אז נדע שהירידה במספר הלידים נובעת מירידה בתנועה באתר. במקרה כזה כדאי לנתח ולבדוק האם הסיבה היא עונתית או גורמים אחרים שאין לנו שליטה עליהם. אם זה עונתי, אפשר להירגע – אך עדיין כדאי לנסות ולשפר את האחוזים. אם הגורם הוא כזה שיש לנו שליטה עליו, אפשר להתחיל להילחץ ולעבוד כדי לתקן את המצב.

זה מועיל למדוד את אחוז ההמרות כדי להשתמש בו כתמרור אזהרה מוקדם, אבל המטרה המרכזית שלנו צריכה להיות הגדלה במספר המוחלט של המרות, עד לשלב שההוצאות על הגדלתן כבר עולות על הרווח.

4. ROI (החזר השקעה) 

המדד החשוב הזה מקבל המון יחסי ציבור אבל לא מגיע לו. כל עוד מרוויחים מקמפיין, החזר ההשקעה לא צריך להיות פקטור בביטול קמפיין מודעות. אפשר להשתמש בו:

 

אם צריך להקטין את תקציב הפרסום אז המדד הזה הופך להכרחי כדי להכווין אתכם איפה הכי טוב לקצץ בתקציב.

 

 

 

 

 

5.  מספר הורדות

לא כל ההורדות נבראו שוות. בדרך כלל מורידים ספרים לבנים מוקדם יותר במחזור המכירות. בנוסף, יכולים להיות לכם הרבה אנשים לא מקצועיים שמתעניינים בתחום ומורידים את הספר הלבן. את דפי הנתונים, לעומת זאת, מורידים לרוב מאוחר יותר בתהליך המכירה ואלו בדרך כלל אנשים שמעוניינים לראות את המפרט אל המוצר שלכם.

על ידי מדידת הורדות אתם מערבבים את אלו וחלקים אחרים בקטגוריה אחת. הכי טוב למדוד הורדות ספר לבן בנפרד מהורדות דף נתונים. קפיצה בהורדות ספר לבן באוקטובר עשויה להיות מכיוון שסטודנטים לומדים את הנושא המתואר בספר הלבן שלכם. מצד שני, קפיצה בהורדות דף נתונים היא בדרך כלל חדשות מצוינות – אלא אם מגלים שהמתחרים שלכם הם אלו שאחראים לכל ההורדות.

 

 

6.  שימוש במספרים לא תקפים סטטיסטית

במקרים רבים, המדדים לא מכילים מספיק מידע כדי להיות תקפים סטטיסטית. לרוע המזל, ישנה נטייה לרצות להסיק מסקנות מהר. זה יכול להיות כי:

·        אתם רוצים להוכיח משהו ונלהבים מדי לסיים כבר את שלב הניתוח (עם התוצאות הרצויות).

·        יש לחץ להציג רשימת פעולות לביצוע לאחרים.

הימנעו מהלחץ. ראיתי המון בדיקות בהן התוצאות מתהפכות פעם או פעמיים לפני שהמספרים תקפים. 

 

7.    ניסיון וידע

מספרים הם נהדרים ואף אחד לא אוהב אותם יותר ממני. אבל, הם רק מספרים ויש להם הרבה חסרונות:

·        יש עדיין המון מידע שהם לא כוללים. למשל, הם לא מסבירים למה אנשים עושים משהו.

·        יכולות להיות טעויות בנתונים.

המסקנות עשויות להיות לא הגיוניות, ואם נהיה עקשנים ונחפור עמוק יותר בדרך כלל נמצא את הסיבה.

כמו כן, אפשר לעשות מניפולציות כדי להוכיח רעיונות שהחלטנו מראש – לפעמים בתת-מודע.  

אלו הן כמה מהמלכודות והטעויות של ניתוח תנועת גולשים שנתקלנו בהן. אני בטוח שיש עוד. אם יש לכם כאלו, אשמח מאד לשמוע מכם.

פופולריים פוסטים
אפריל 20, 2020
מנועי חיפוש מובילים עם ממשק בעברית
אפריל 15, 2024
בדיחות פסח ושיווק דיגיטלי?
מאי 2, 2023
האם צ'ט ג'יפיטי יותר טוב מגוגל בארד?
נובמבר 26, 2022
מודעות לשיחות בגוגל אדס
נובמבר 14, 2022
טיפ מרקיטנג הכי טוב שיש לעסק לעסק
ספטמבר 2, 2012
שיווק וויראלי על גבי חמורים
מרץ 10, 2019
ניתוח החזר השקעה (ROI) על תשלום לפי לחיצה (PPC) בגוגל אדס​
אפריל 4, 2012
שמות מותגים בגוגל אדוורדס: ישראל לעומת ארה"ב
ספטמבר 1, 2021
תקלה במודעות גוגל כאשר מוסיפים 50 מדינות כמקשה אחת
מרץ 29, 2023
התאמה רחבה למילות מפתח שליליות – טיפים לגוגל אדס שאולי אתם לא מכירים
אחרונים פוסטים
יולי 8, 2025
ייבוא קמפיינים של מודעות גוגל לבינג – בעיית המיקוד הגיאוגרפי
יוני 28, 2024
האם מנועי החיפוש גוגל ובינג מסתירים את דו"ח האו"ם שמראה שאין רעב בעזה?
יוני 9, 2024
האם תהיתם אי-פעם איך גוגל תרגום עובד?
אפריל 15, 2024
בדיחות פסח ושיווק דיגיטלי?
פברואר 11, 2024
אזהרה: ניתוח מגדר דרך גוגל אנליטיקס (Google Analytics)
פברואר 11, 2024
מילות מפתח שליליות: מילת מפתח בודדת מול ביטוי בגוגל אדס ובינג אדס
פברואר 11, 2024
שליטה במדיניות של גוגל אדס: מקרה מבחן
פברואר 6, 2024
אסטרטגיה ניסויית בגוגל אדס
פברואר 6, 2024
חיסכון בזמן כשמטרגטים מדינות בגוגל אדס (Google Ads)
פברואר 5, 2024
שבע טעויות בניתוח תנועת גולשים
קטגוריות